Witam Was moi drodzy w krzątaninie przedświątecznych przygotowań. Jestem Wam winna kilka wpisów i z każdym kolejnym dniem postaram się nadrobić zaległości. Dziś będzie zaległy wpis z turnusu w Gacnie, na którym Kuba intensywnie ćwiczył pod okiem wyspecjalizowanej kadry. Jak wspomniałam we wcześniejszym wpisie miał aż 6 godzin zegarowych zajęć. W tym była jazda na koniku czyli hipoterapia. Pogoda trafiła nam się nie najgorsza, jak na tą porę roku, kilka dni hipo odbyło się na świeżym powietrzu, ale z reguły zajęcia były w ocieplanej stajni. Hipoterapia to zajęcia bardzo lubiane przez Kubę a ich skuteczność przedkłada się na poprawę równowagi
Ćwiczenia w ortezie do nauki chodu badz jak kto woli do polepszenia jakości chodu zwanej lokomatem. Te godzinne ćwiczenia były dla Kuby bardzo męczące
Codziennie też były ćwiczenia na sali w wymiarze 1,5 godziny. Ciocia Karolina ćwiczyła tu mięśnie brzucha, naprzemienność, poprawiała jakość chodu, równowagę, jednym słowem wszystko to z czym Kuba ma wciąż problem
ćwiczenia w Pajęczynie zwane potocznie pająkiem mają na celu poprawę równowagi, naprzemienności, wzmocnienie kończyny lewej dolnej i górnej, ćwiczenia w klęku prostym, ćwiczenia na koordynację wzrokowo-ruchową
A co sprawia Kubie najwięcej frajdy??????? zabawy z pieskiem oczywiście :) aktywizując przy tym lewą rączkę tzn było rzucanie piłką, karmienie, wydawanie poleceń, wszelakie ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową, stymulacja czuciowo -ruchowa
był też spacer z pieskiem, pomyślicie banalne, prawda???????? Może dla zdrowych ludzi tak, ale jeszcze w maju tego roku Kuba miał z tym problemy, pies prowadził Kubę a nie Kuba psa przy tym ciągle się przewracał jak pies go pociągnął i kolebał się od ściany do ściany to najtrudniejsze ćwiczenie z pieskiem , jakie miał wykonać. Teraz było o niebo lepiej, Kuba panował nad pieskiem prowadził smycz lewą rączką, zachowując przy tym równowagę, a cała lewa strona jest dużo słabsza , więc synku brawo dla ciebie, mama jest z ciebie bardzo dumna
Kuba miał też godzinkę zajęć z panią logopedą. Ktoś , kto zna Kubę powiedziałby, a po co???? przecież on ładnie mówi, tak gaduła z niego straszna, buzia mu się nie zamyka, nawet zdarza mu się przez sen gadać. Z mową mieliśmy ciężką przeprawę. Jako zdrowe dziecko zaczął mówić w normie, pózniej w miarę upływu czasu , jak choroba nowotworowa zaczęła dawać o sobie znać zaczął zapominać wyrazów, lekarz pediatra twierdził, że to normalne, że dzieci tak mają. Jako trzylatek Kuba mówił zaledwie kilka wyrazów, padła diagnoza, rozpoczęło się leczenie, siedzieliśmy z Kubą w domu między jedną chemią a drugą i uczyliśmy się wyrazów, godzinami powtarzałam mu sylabizując mi-sio, au-to, a on nie potrafił powtórzyć,nie marząc nawet o tym o tym, żeby zaczął mówić pełnymi zdaniami. Tak mijały długie tygodnie , miesiące a ja traciłam nadzieję, ze on będzie mówił, przecież mogło być tak, ze guz uszkodził ośrodki odpowiedzialne za mowę. Wszystko szło bardzo powolutku i opornie, rok ćwiczeń ze mną w domu plus guz ciągle się zmniejszał i Kuba pamiętam w czerwcu na krótko przed swoimi czwartymi urodzinami zaczął mówić pojedyncze wyrazy, przybywało ich z każdym dniem, pamiętam, że płakaliśmy z mężem, to było w hotelu przy CZD jest tam taka świetlica dla dzieci, a my przyjechaliśmy na kolejną chemię. Kuba zaczął chodzić po tej świetlicy przynosić kolejne zabawki i nazywać je , tak po prostu, sam z siebie cóż to była za radość. Patrzyliśmy z mężem na siebie i łzy płynęły po policzkach . Póżniej zaczęliśmy wyjeżdżać na turnusy rehabilitacyjne i systematycznie pracować z logopedą, efekty były zauważalne, ale wszystko szło strasznie mozolnie i powoli. Kuba mówił niektóre wyrazy zniekształcając je,przekręcał, miał problem ze złożeniem zdania, problemy artykulacyjne, aż wreszcie wszystko ruszyło i teraz mój syn jest największym gadułą pod słońcem. Zważywszy na to, że pierwsze sukcesy przypisujemy mu w wieku czterech lat zrobił przez te dwa lata ogromne postępy. Obecnie chodzimy do logopedy, żeby ćwiczyć płynność mówienia, Kuba opowiada różne historyjki, ćwiczy literki, zaczyna czytać, a pani logopeda ma do tego specjalistyczne logopedyczne programy komputerowe i wiedzę jak należy pokierować dzieckiem, żeby przyswoiło jak najwięcej. Były też masaże buzi zewnętrzne i wewnętrzne, ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne. Pani logopeda chwaliła Kubę, ze ładnie czyta, zna literki
Dwa razy w tygodniu po godzinie Kuba miał też zajęcia z Panią pedagog. Nie mam zdjęć, bardzo mi zależało na tych zajęciach, dlatego nie chciałam przeszkadzać w pracy, żeby nie dekoncentrować Kuby. Pani pedagog pracuje z Kubą od kiedy zaczęliśmy wyjeżdzać z Kubą na turnusy do Gacna czyli 3 lata, jest też pod wrażeniem jego postępów, choć ja wiem, że jest jeszcze wiele sprawności, nad którymi musimy dużo pracować to taka uwaga bardzo cieszy
w wolnych chwilach od zajęć, których było niewiele, bawiliśmy się w literki, utrwalając je i budując wyrazy. Kuba bardzo polubił tą zabawę, zna już prawie wszystkie literki i to sprawia mu dużo radości
Buziak Słoneczko nasze !
OdpowiedzUsuń